fredag, mars 09, 2007

Spanskt tv-jobb i Betlehem

Marta fick sitt första uppdrag av andalusiska Canal Sur igår. Jag var hennes kameraman, redigerare, producent och allmänt stöd under processen. Vi var vid universitetet i Betlehem. De hade ordnat andalusisk temavecka och lagade mat, lyssnade på musik och läste litteratur från regionen. Det var kul att jobba ihop, men det blev stressigt. Har aldrig samarbetat med någon sådär och Marta har aldrig jobbat med tv. Hon ville ha råd och jag kunde ju inte bestämma allt eftersom det var på spanska och jag inte förstod exakt vad kanalen ville ha. Vi blev klara i tid för att sända kl 21 i alla fall. Första gången för mig att sända via satellit och trodde jag tänkt på allt, men tydligen hade jag mixat ljudkanalerna istället för att skicka röst i en och bakgrundsljud i en. Tycker väl inte att det är ett så galet stort fel eftersom bland annat TV3 aldrig har brytt sig om det. Men Marta är orolig att vi aldrig mer får jobba för dem nu. Fortsättning följer.