onsdag, mars 07, 2007

Tidig morgon i Jerusalem

Klockan är bara 6.00 här, men den är väl redan 11.00 i Thailand så kan inte sova. Sitter i badrummet och kollar mejl. Samtidigt som jag gungar fram och tillbaka - har fortfarande båtben. Jag kom hem vid lunchtid igår och sen dess har jag i princip bara sovit, det blev nog minst 13 timmar i alla fall. Men har sovit dåligt hur många nätter som helst i rad (hejdå-festande på båten + buss en hel natt + flyg en hel annan natt) så behöver nog det. Och drog dessutom på mig en förkylning efter 16-timmars bussresa med arktisk aircon.

Här hemma är allt kaos efter flytten. Alla mina grejer är fortfarande nerpackade och jag vet inte ens var min israeliska mobil finns så kan inte ringa några vänner - eller ta emot jobbsamtal. Är också i stort behov av att tvätta. Vågar knappt öppna thailandsväskan för risken att doften av 10 dagars svettande på en båt ska sprida sig i vår nya bostad.