fredag, mars 02, 2007

Kort Thailands-rapport

Torsdag: Anlände till Chalong, Phuket. Höll på att inte hitta hotell, men gick bra till slut. När jag skulle käka middag blev jag inbjuden av en thailändsk familj att äta med dem. De firade ena dotterns 23-årsdag. En del expats kom förbi och slog sig ner. En aussie gav många bra tips inför kommande båtresa.

Fredag: Resan började. Badstopp och alla lärde känna varandra. Det var min födelsedag, men kändes inte läge att tala om det för någon och dessutom var jag ju på en födelsedagsfest igår och åt tårta.

Lördag: Stopp vid en lagun på en ö. Den var torr men vi vadade in dit i alla fall för att kika. Krabbor och annat djurliv. Mot Railay Beach, Krabi. Gick i land och badade på stranden. Vadade ut med kameran för att fota klättrare och annat. Altare på stranden där folk skänkt fruktbarhetssymboler i mängder. En hel hög med träpenisar låg det där. Jag stannade och fotade solnedgång och blev sen hämtad av Basman, en av båten indonesiska besättningsmän. Duscha med hinkar och skopor på däck och sen middag och barrunda. Hade blivit bjuden på en till födelsedagsfest på en bar. Killen som bjudit mig, Tek, spelade shysst musik. De flesta av båtresenärerna åkte ut till Jaya (båten) vid midnatt. Bara jag och kocken stannade. Jag ville fira min födelsedag lite grann. Och fick faktiskt mer tårta.