fredag, november 03, 2006

Jobb om homohat istället

Det har nog varit för mycket snökaos i Sverige för att utrikesnyheter härifrån ska få plats. Hörde nämligen aldrig av Update på torsdagen. Men jag var verkligen inställd på att äntligen få jobba och eftersom det just nu rasar här kring nästa fredags gayparad så tog jag tag i det istället. QX nappade ganska snabbt så på kvällen gav jag mig ut till de religiösa kvarteren, Mea Shearim, för att se vad som försiggick. Polisen hade dock spärrat av alla gator som ledde fram till demonstrationen. Kvällen innan hade en taxi åkt fel och blivit attackerad och även de poliser som kom för nära blev attackerade med sten, stålrör och annat så jag avstod från att smita förbi avspärrningarna och ta mig ända fram. Jag behövde ju inte ta några bilder till artikeln ändå. Men man såg eldarna som brann från där jag stod och hur hundratals ortodoxa samlats på gatorna för att kräva ett stopp för "sodomiterna" som de kallar de homosexuella. Obehagligt så det räcker.

Här kan ni läsa min artikel på QX.se