tisdag, januari 15, 2008

Koh Tao-Koh Phangan-Koh Samui-Koh Phangan på 2 dagar


Det har varit ett himla flängande de senaste dagarna. I söndags morse åkte Lisa och jag från Koh Tao till Koh Phangan. Efter att ha hittat en liten hydda på Partystranden tog jag båten för att träffa min israeliska kompis Eli på grannön Koh Samui. Han var bara där en dag så jag fick helt enkelt tänja på mina planer lite.

Vi bodde på fantastiska designhotellet Library: http://www.thelibrary.name/. Jag bara skrattade när personalen visade mig runt i rummet och pekade ut flatscreen-tv, egen Mac-dator, gigantiskt badrum med extra "omklädningsrum", stor terass osv. Och alla fjärrkontroller man skulle hålla reda på för rullgardiner, dimmers, välja färg som projicerades på väggen beroende på vilket humör man var på... Det var kul att få lyxa lite i alla fall. Bäst var nog ändå poolen med rött kakel precis bredvid den härliga sandstranden, samt att man fick ligga på solbäddar med gigantiska ärtsäckar ovanpå, medan springpojkar kom med handdukar och avsvalkande, våta ansiktsdukar. Skulle kunna stå ut med ett sånt liv en vecka eller så.

Samtidigt hade Lisa sovit i vår lilla partystuga där badrummet kryllar av mygg och man måste spola toaletten med en bytta vatten. Hon sa att det var som att sova på en nattklubb till klockan 6.00 på morgonen.

Men det var ändå skönt att vara tillbaka i verkligheten igen på måndag kvällen.