tisdag, januari 08, 2008

Tillbaka på Sköldpaddsön


Åkte från Koh Phangan till Koh Tao i morse. Den lilla hotelldamen Sunisa på Tropicana sålde inte bara båtbiljett till mig utan skjutsade mig hela vägen ut till piren och hjälpte mig med alla klistermärken och annat man måste ha på sig för de här resorna. Och inte en baht tog hon för det. Kanske för att jag bott i en av hennes bungalows utan att göra mycket väsen av mig i säkert 10 dagar nu. Måste ändå applådera denna service och varmt rekommendera Tropicana.

På Koh Tao reserverade jag rum på Blue Wind som ligger i norra änden av Sai Ree Beach. På en stor skylt vid entrén stod det "BLUE night, white WIND". Poetiskt...

Är dock inte helt nöjd med min nya hydda (blev nog bortskämd på Phangan). Den är verkligen inte stor - kan knappt fälla ut min väska så jag ser vad jag har i den. Dessutom ligger den så långt från vattnet man kan komma på den här resorten, vilket inte är mer än 200 meter men ändå! Och till råga på allt har en hund sin sovplats på min enda bänk på altanen. Positivt är att min bungalow ligger mycket nära en Wifi-hotspot, att det ligger en yogastudio 10 meter från min dörr och att Blue Wind har ett bageri - år en grymt god bananchokladkaka tidigare idag. Ska nog ändå försöka byta imorn. Fast jag måste göra det före kl 09 eftersom Lisa (syrran) kommer då och jag tror inte hon är så sugen på att dra runt och kolla på olika hyddor. Hon vill nog sova!