onsdag, januari 16, 2008

Inget mer Haad Rin

Vi har ju bott på i Haad Rin, platsen på Koh Phangan med mest fest och mest folk, fram till idag. Men imorse bestämde vi oss för att packa väskorna och hitta något annat. Sunrise Beach där vi bott är en jättefin strand men det är helt enkelt för mycket hög musik och oväsen. Att vi dessutom fick en ganska sunkig hydda på Paradise Bungalows hjälpte ju inte till. Men sista droppen var nog att Lisa vaknade mitt i natten med en kackerlacka på örat. Jag antar att hon måste ha röjtomkring en hel del efter det och eftersom jag inte vaknade antar jag att det är ett tydligt tecken på att jag är ganska svårväckt. Resten av Haad Rin består av Sunset Beach som är lugnare men det är knappt en strand att prata om och Leela Beach som väl egentligen bäst men vi hittade bara väldigt dyra rum där.

I alla fall så ringde jag Coco Garden på morgonen - det var grannstället till Tropicana där jag bodde innan Lisa kom. Baktanken var förstås att de har gratis trådlöst internet. Det visade sig vara en lyckoträff. Vi fick en hydda precis framför havet och det går att surfa från terassen som dessutom är utrustad med en efterlängtad hängmatta.