måndag, november 06, 2006

Spanjorsfest!

Vet inte riktigt vart lördagen tog vägen, men på kvällen hade vi en liten mini-fest här i alla fall. In i det sista visste vi inte om vi skulle till Gaza istället pga "Operation Höstmoln" så vi bjöd in folk först samma dag. Därav blev det just en mini-fest. Och det blev förstås bara spanjorer - och jag. Deras engelska blev bara sämre och sämre med varje glas sangria, och min spanska blev inte bättre precis. Men i början av kvällen hade jag i alla fall en del trevliga konversationer.

Med J pratade jag om New York. Hans korre-tjänst ska flyttas dit nån gång efter nyår. (Det är hans plats som min pojkvän kanske ska fylla tillfälligt här). L berättade om festen de varit på igår i Ramallah. Hade blivit sent så hon drack bara cola idag. D pratade om hur mycket han saknade sin flickvän, en tjej som var korre här fram tills i september men som nu är tillbaka i Spanien. Han berättade också om hur annorlunda det var när han började som korre här 2003, och självmordsbomber smällde med jämna mellanrum i Jerusalem. Sen jag kom har det inte varit några såna attacker alls och det är nog svårt för mig att förstå hur folk här känner när jag inte har upplevt det biten.

Det blev utgång till D1 inpå småtimmarna. Har aldrig sett det stället så tomt, men det blev desto mer plats åt oss på dansgolvet. Hela kvällen slutade hemma hos Marta och José vid 5-6 tiden på morgonen med champagne och svenska köttbullar som José gjort. En lyckad kväll!