måndag, juli 16, 2007

Tillbaka i hettan

Anlände Jerusalem i fredags kväll. Och här hettar både konflikten och vädret, som vanligt, mer än i Sverige.

Fast konflikten har jag inte känt av något nämnvärt än. Nog för att palestinierna gör sitt till... Tydligen har president Abbas lyckats göra sig något enormt impopulär genom att i princip sälja sig till Israel och USA för att krossa Hamas. Även för trogna Fatah-anhängare är ju Israel en större fiende än islamisterna så det skulle man ju kunnat räkna ut.

Vad gäller vädret är det underbart med riktig värme efter temperaturer på max 22 under mina 4 veckor i Sverige. Men jag ska nog vara glad för att det nu ligger ett par grader under 30 istället för över som det har gjort här den senaste tiden. Det går att röra sig utan att smälta bort. Åkte till stranden i Tel Aviv det första jag gjorde på lördagen. Badade och solade på tidiga eftermiddagen och halvsov på stranden när det blev lite svalare. Underbart. Och nu har Marco ringt och vi har planerat in en till stranddag imorn! Måste printa det jag gjort på Jerusalem-guiden så jag får lite jobb gjort också...