onsdag, januari 10, 2007

Tillbaka i konfliktzonen

Efter sådär en 18 timmar på resande fot fick jag äntligen lägga mig att sova i min egna säng igen. Flög med Czech Airlines igen, men det var inte lika kul som förra gången. Då använde jag min 6 timmar långa mellanlandning till att se Prag för första gången. Men det var i juni och det var ljust och varmt. Nu i tidiga januari var det inte lika lockande att dra in till stan så jag satt kvar på flygplatsen och väntade istället. Insåg dock att jag gjorde av med lika mycket pengar den här gången trots att jag då betalade för bussen mellan stan och flygplatsen. Allt är ju så himla dyrt på flygplatser (5 bitars sushi 150 spänn t.ex) och Tjeckien är ju som alla vet väldigt billigt.

Vred i alla fall om nyckeln i låset vid 7 på morgonen och sen var det bara att försöka ta igen lite förlorad sömn.