onsdag, januari 10, 2007

Film som får en att känna sig smart

Torsdag 4/1 såg jag filmen Prestige med Hugh Jackman, Christian Bale och Scarlett Johansson förstås (hon är väl med i typ hälften av alla filmer som görs just nu...). Alltså jag såg inte filmen med dem utan fick nöja mig med Lisa och Pierre som sällskap.

Filmen var helt okej, inte fantastisk, men jag skulle ändå ge den höga betyg för att den fick mig att känna mig oerhört smart. Lyckades nämligen komma på lösningen redan efter halva filmen - och av alla ljud i biosalongen verkade det som om jag var den enda...eller? Och irriterande nog satt jag inte bredvid mitt sällskap så jag kunde inte peta dem i sidan och säga "Jag vet, jag vet..." Tur för dem dock. Hade nog förstört hela bioupplevelsen annars. Och jag tänker förstås inte avslöja avslöjandet här heller. Gå och se filmen!