söndag, december 31, 2006

Mer utgångar

Har som vanligt när jag är i Stockholm ett hektiskt fika- och öl-schema. Efter lugna juldagen hade jag mycket att ta igen.

Tisdag: Fika med Lina på Blå Lotus, titta på hennes nya lägenhet. Julmiddag hos mamma, leka med Elias och bära på Lova. Öl på El Mundo med Daniel och Mario. Prat om Japan, den exakta betydelsen av sodomi och fick se foto på mitt ex:s nya bebis.

Apropå ex så fick jag förresten mejl från ett annat. Eller vet inte om man kan kalla honom ex, men nån fling hade vi i alla fall för många år sen. Har hört nada från honom på 3-4 år så det var kul. Han är i stan nu men verkar ha rest lika mycket som jag ungefär. Så nu blir det en fika till att planera in, tror jag.

Onsdag: Julia som var med i Indien kom över för att titta på Dil Diya Hai. Men medan de åt indisk mat åkte jag till gamla Charley's som är gamla Dovas vid Mariatorget, för att träffa Teresa och hennes kompis. Blev både middag och både vin. Och mer planer på att ses före nyårsafton då hon har fest.

Ja, är faktiskt för en gångs skull bjuden på en riktig fest (som jag inte själv har arrangerat). Jippi! Jag var ju nästan på väg att dra till Ric i Madrid istället. Vad är det med folk här som vägrar festa på nyår? Alla bara babblar om för höga förväntningar och ska sitta hemma istället. Det känns som om en extrem deppvåg har dragit in över stan. Och jag som precis plockat fram statistik för att knäppa alla spanjorer och andra utlänningar på näsan om att svenskar är det mest deppiga folket i hela världen och bara vill ta livet av sig. För det får man nämligen höra utomlands hela tiden. Ihop med att jag borde vara van vid kyla och därför inte frysa eller i alla fall gnälla när det är kallt, vilket jag förstås gör ändå.

Tillbaka till mitt hektiska schema. Torsdag: Rätt lugn dag. Bara fika med Jenny och Sofia, vilket sen ledde till en (och enbart EN) öl med Sofia på Bara Bar på Skånegatan. Aldrig varit där förut. Helt okej. Vuxet. Pratvänligt.

Fredag: Teresa ställde in pga krasslighet. Lika bra var nog det. Var hos Malin och hämtade julgodis och gjorde pärlplattor. In till stan och köpa julklappar till Ric. Systemet = kaos. Hem och lämna och sen träffa Katta på kvällen. Vårt mål var att gå till udda ställen vi inte brukar gå till. Det blev folköl hemma hos henne, följt av en öl på etiopisk restaurang på Ringvägen, följt av Metros bakficka, följt av Snövits källare fyllt av hårdrockare med jeansen på halva häcken. Trodde det var skejtare som klädde sig så. Konfunderad. Källaren har jag fina minnen från när jag bara hamnade där av en slump med Ric för något år sedan och snubblade över bandet "the Do Its" och deras sångares otroligt sexiga scen-moves. Och hela Chutneygänget var där också. Nu var det mest tjejer med hockeyfrilla.

Nej, fan. Det är ju nyårsafton nu. Nu slutar denna uppsats. Måste göra mig iordning.

GOTT NYTT ÅR!