tisdag, november 28, 2006

Jobbar, jobbar inte...

På måndagen trodde jag att jag skulle jobba med tanke på de senaste dagarnas utveckling med vapenvila och fredstal, men jag hörde aldrig av TV3 under dagen så började ge upp framåt eftermiddagen. Då kom ett mejl om att det absolut var intressant med en kommentar. Jag satte mig att skriva. Mitt i allt ringer Marta och undrar om jag ska med till Ramallah och intervjua folk om ett Västbanksperspektiv på läget. "Ska försöka hinna jobba klart". När jag är klar nån halvtimme eller så senare så fanns hade jag fått ett nytt mejl. "Får inte plats idag, tyvärr". Okej, men då kan jag åka till Ramallah i alla fall. Precis när vi ska sätta oss i bilen ringer Pepe från spanska TV3. "Kan du hjälpa mig?" Han lovade att komma inom en halvtimme och Marta kunde vänta lite.

Mycket fram och tillbaka, men det blev i alla fall jobb till slut.