torsdag, juni 07, 2007

40 års ockupation + Libanon

Den här veckan uppmärksammas 40 år av ockupation (eller från Israels sida: firas 40 år av ett enat Jerusalem och ett befirande av marken där Västbanken ligger). Mina två inslag visades på TV8:s Världen i Fokus. Har inte sett programmet än själv, men det ska gå att göra här på TV8.se.

Efter en veckas hårt arbete med de inslagen såg jag fram emot att hinna avsluta en del grejer här i Jerusalem (resguiden samt min artikel för Vagabond) samt få några lugna dagar innan jag ska hem till Stockholm. Det höll på att bli något helt annat när TV3 frågade i ett mejl om jag ville åka till Libanon. Egentligen vill jag inte tacka nej till något jobb, men det kostar för mycket att åka dit för att bara göra ett inslag - jag skulle gå back - och eftersom de inte verkade redo att ta alla extra kostnader blev det avblåst. Jag är faktiskt lättad.