lördag, december 23, 2006

Fredag: handla julmat och sista klapparna

Vet inte riktigt hur jag planerade med jobb och så, men jag lämnade ju inte mycket tid över till att hinna fixa allt julstök. Har ju varit fullt upptagen varje dag fram till nu och på fredagen skulle jag och Lisa med pappa och handla all julmat. Vi undvek Farsta Centrum efter att ha sett hur galna köerna var. Tog oss istället till gamla uppväxtorten Stuvsta. Där var det inte ens halvfullt. 2 pers före i kön och så. Skönt.

Var sen förbi Malin en stund eftersom hon skulle varit ensam med båda barnen när Ola var ute på eftermiddagen. Men det visade sig att både Lisa och mamma tänkt samma tanke så vi var alla där och "slogs" om vem som skulle få hålla Lovisa. Så det var inga problem att avvika och ge mig ut på stan för att handla de sista klapparna. Har ju inte så många i år eftersom vi bara ska köpa varsin inom familjen och ge varandra. Sen blir det ju lite extra till småttingarna förstås. Jag fick i alla fall en del tid över ute på stan och tillbringade säkert en timme på Beyond Retro. Den affären är ju helt fantastisk - eller livsfarlig - beronde på hur mycket pengar man har. Jag bestämde mig för att låtsas att jag hade mycket genom att använda mitt firma-kort. Där finns det alltid stålar, även den 22 i månaden. Det är i alla fall knytblus-Mecka vilket passade mig bra för stunden. Hittade också en fantastisk handväska i mormorsstil.