lördag, december 23, 2006

Torsdag: Jobb, jobb, jobb

Hade lovat Update (TV3) att jobba som kamerateam under torsdagen, kl 10-20. Andra kameran (Hanna) var i Uddevallatrakten pga raset hela dagen så jag var enda filmare på redaktionen. Men det blev inte så farligt stressigt. Klippte först lite på Betlehem. Julfikade med redaktionen vid 14. Inga filmjobb förrän kl 15. Då blev det julstress-intervju 1 ute i Täby, förbi stan och synka JK Göran Lambertz (som missade sitt tåg hem för att vi var så sena), för att sedan fortsätta söderut för julstress-intervju 2 i Tyresö. Och på vägen hem tog jag några "vinter"- och julbilder till Väderleksrapporten. Mycket köer vid alla taxiresor så var inte tillbaka på redaktionen förrän efter jag redan slutat. Men hade ju ändå tänkt hänga där för att hinna prata lite med alla så det var okej. Först två timmar senare kom jag iväg och då blev det öl på Marie Laveau med Hanna och Sophia. Bra avrundning efter ett rätt fullspäckad dag.

Har bestämt mig för att alltid i framtiden försöka jobba minst en dag när jag är hemma på semester. Det är enda sättet att hinna prata med alla på redaktionen. Kommer man in en timme bara så lyckas man alltid pricka en tid när ingen hinner prata. Det behövs 10 timmar minst för att garantera ett par lugna minuter här och där.