onsdag, december 20, 2006

Mår bra på blodcentralen

Hade fått både ett brev och ett sms om att de var i stort behov av blod just nu. Var lite orolig för att mina resor skulle sätta stopp för det. Ibland måste man vänta en månad efter resor utanför Norden. Men med Israel (och Gaza och Västbanken) var det inga problem.

Det var fullt med folk när jag var på Södertappen. Antingen hade jag valt en stressig dag eller så hade folk drabbats av extra givmildhet i jultider. Det är i alla fall en plats som gör mig på gott humör. Speciellt när det är så många människor där, att så många tar en timme av sin tid mitt under all julstress för att hjälpa någon annan. Det är fint. Sen är personalen är så grymt trevlig och omtänksam. De är så måna om att alla ska komma tillbaka och det gör så klart att det känns som om man gör något viktigt. Och som om inte det räckte så sitter det alltid en plansch vid dörren när man går ut - en bild på en man med texten "Tack, du har räddat mitt liv". Vem kan stå emot nåt sånt? Jag får i alla fall en tår i ögat varje gång.