måndag, november 13, 2006

Castro istället för H&M

Idag bestämde jag mig till slut för en Jerusalem-vinter-kappa. Som höst i Sverige antar jag. Rätt nöjd, men annars är det svårt att handla kläder här. Mycket är ren skit. Och det som inte är det är dubbla priset mot hemma. Igår hittade jag butiken Castro. Den har en hel del snygga grejer. Känns inte lika massproducerat som H&M kanske men priserna ligger långt över. Men jag lär i alla fall slippa möta nån med samma plagg hemma i Stockholm. Den risken är liten. För Castro finns väl inte nån annanstans eller? De hade snygga väskor och skor också.

Jag försöker att inte shoppa här för det kommer bara kosta massor att ta med sakerna hem sen, eller till nästa resmål. När man mer eller mindre lever i en kappsäck så lär man sig att resa lätt. Och då ingår inte skor och jackor för olika tillfällen. Det är basic som gäller. Men nu när jag väl var och tittade kunde jag inte låta bli. Det blev förutom kappan, två tröjor, en snygg skinnväska och ett par vantar.

Det gamla vanliga gäller: när man inte jobbar gör man av med mer pengar.