fredag, mars 30, 2007

Obehagliga mejl

Jag reagerar inte ens längre, men visst är det egentligen lite galet att bo i en region där man ibland får meddelanden med sånt här innehåll...

From the UN Gaza Field Security Officer:
There is a VERY HIGH kidnap threat for ALL Internationals in Gaza and Missions to Gaza should only be for CRITICAL reasons.

Åker ju dit med jämna mellanrum, men kanske inte just nu...

Härom veckan fick jag ett mejl från en israelisk männsikorättsorganisation som berättade att en 6 månader gammal palestinsk pojke dött i en vägspärr pga andningssvårigheter. Det tog militären 20 minuter att genomsöka bilen innan familjen släpptes vidare mot sjukhus. Då var pojken redan död. Och det här var inte en familj som ville in till ett sjukhus i Israel utan de skulle från sin palestinska by till Ramallah på Västbanken. Vägspärrarna finns överallt.

Ibland inbillar jag mig att jag bor på ett normalt ställe, men man inser emellanåt att så inte är fallet.