lördag, januari 20, 2007

Rejäl utgång

Ric hade sett fram emot att gå ut ordentligt på torsdagen och till slut lyckades han övertyga Marta och Pepe att komma över. Eller övertyga... ingen av dem kräver att man besitter någon större övertalningsförmåga. Det blev en helkväll och en helnatt i alla fall. D1 som vanligt. Har inte riktigt hittat nåt annat ställe som konkurrerar. Tyvärr var det rätt trist hiphop som spelades men folket var desto roligare. En salig blandning faktiskt. Normalt är det ju känt som lite av en NGO- och alternativställe, men i torsdags såg jag för första gången en ultraortodox med kippa och lockar. Dessutom träffade jag en norsk psykolog, ett gäng spanjorer (som vanligt) och så nån dryg stor typ som presenterades för mig för att den som pratade med honom just då behövde en ursäkt för att komma iväg.

Kvällen slutade hemma hos Pepe. Första gången jag såg hans nya lägenhet. Helt otrolig. Jag fattar inte varför alla ska bo i så stora lägenheter, speciellt inte när man är själv. Tror han hade 3 eller 4 sovrum. Och tre terasser - som vanligt. Men fin var den. Jag borde väl också passa på att njuta av allt utrymme när vi får vår lgh 1 mars. Om jag sen bor i New York eller Tokyo eller tom Stockholm så är det ju andra ytor som gäller.