söndag, oktober 22, 2006

Tillbaka i Jerusalem

Jag kom tillbaka till Jerusalem för några dagar sedan efter en lång semester i Stockholm, som mest gick ut på maraton-fikapass med kompisar och familj. Nu ska jag ta mig samman och försöka börja jobba igen. Just nu känns mediaintresset för den här regionen rätt svalt. Inte konstigt efter sommaren som varit med konstant konflikt och krig.

Inte hade jag kunnat drömma om att jag skulle få så mycket jobb när jag flyttade hit i början av juni. Sommaren började ju med fotbolls-VM kväll efter kväll på vår närbelägna Etiopiska restaurang, men gick snabbt över till jobb dag och natt i Gaza samtidigt som jag försökte sova till ljudet av bomber, tätt följt av en resa genom Jordanien och Syrien för att ta mig till Libanon där bomberna då slutat falla men förödelsen efteråt var enorm.

Kort sagt: Jag är rätt ovan vid att vara sysslolös här nere. Då hade jag kunnat döda för en dag som den här när jag har tid att starta bloggar och städa huset och laga riktig mat. Imorgon är det söndag och jag tror inte att det blir så mycket livligare då. Men affärerna är i alla fall öppna igen efter sabbaten så jag kan gå och handla mjölk. Är inte livet spännande så säg...